Dok gledanost LCS lige propada, LEC doživljava procvat

Dok gledanost LCS lige propada, LEC doživljava procvat

Ovogodišnje novo brendiranje je definitivno dobro uticalo na evropski League of Legends šampionat. Ova popularna liga je doživela veliki porast tokom prve sezone pod novim imenom, kada je gledanost u pitanju. Tokom uživih prenosa prolećnog dela LEC lige, Riotov Twitch kanal je u proseku gledalo 86.100 različitih gledalaca, što je ukupno 1.15 miliona pregledanih sati preko vikenda. Prošle godine, EU LCS je prosečno imao 59.400 gledalaca i 710.900 sati pregleda. Sve u svemu, LEC je doživeo pravi procvat ove godine.

Sa druge strane, severnoamerička LCS liga je takoče prošla kroz proces brendiranja, uklonivši North American iz svog imenam ali nažalost nije doživela isti uspeh. Šta više, njene brojke nisu uopšte porasle. LCS ima prosečno 111.900 gledalaca i 1.4 miliona pregledanih sati, što je gotovo isti podatak kao i onaj od prošle godine. LCS i LEC su do sada uglavnom imali istu trajektoriju, kada je gledanost u pitanju, te je ovo prvi put da je LEC poveo, i to značajno.

Verovatno postoji niz razloga zašto LCS prenosi nisu doživeli napredak. Jedan od glavnih jeste svakako kvalitete samih timova koji učestvuju. U LEC ligi postoje vodeći timovi, timovi koji nemaju nikakve šanse, individualne priče koje fanovi godinama prate, što rezultira kvalitetnim programom. Kada je LCS u pitanju, imamo Team Liquid i Cloud9 na vrhu, dok je ostatak tabele, kako to LoL zajednica voli da nazove: ’’clown fiesta’’. Čak je i AD keri ekipe Team Liquid Jiliang ’’Doublelift’’ Peng, izjavio da Americi fale igrači sa autentičnim karakterom, koji bi se povezali sa gledaocima. Uzimajući u obzir sve ovo, jasno je zašto publika mnogo više želi da isprati evropski šampionat.

Related Articles